بانک مرکزی چین تصمیم به کاهش نرخ ذخیره قانونی گرفت

رشد 2 درصدی قیمت فولاد شانگهای

04:17 - 1400/01/18
در پی انتشار خبر تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ سپرده قانونی در سیستم بانکی این کشور، بازار محصولات فولادی رونق مناسبی را در ظهر امروز پشت سرگذاشت و قیمت محصولات معاملاتی این بازار بیش از دو درصد بالا رفت.
رشد 2 درصدی قیمت فولاد شانگهای

بانک مرکزی چین در اقدامی غافلگیر کننده اعلام کرد که قصد دارد نرخ سپرده قانونی در نظام بانکی این کشور را کاهش دهد. بر این اساس قرار است نرخ مذکور برای بسیاری از بانکهای تجاری چین به میزان یک درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی چین از سال گذشته به منظور جلوگیری از ایجاد حباب قیمت در بازارهای مالی این کشور، سختگیری های وسیعی را در زمینه اعطای تسهیلات در نظر گرفت و به تبع این امر بسیاری از تولیدکنندگان و معامله گران از جمله فعالان بازار فولاد با کمبود نقدینگی مواجه شدند. حال به نظر می رسد در صورت اجرای تصمیم جدید بانک مرکزی چین، دسترسی به منابع بانکی آسان تر شود. همین امر نیز فضای مثبتی را بر معاملات محصولات فولادی در ظهر امروز حاکم کرده است.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 11 دلار در سطح 548 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 9 دلار رشد کرد و به قیمت 569 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/28 است).