با کاهش غیر منتظره ذخایر آمریکا رقم خورد

عبور قیمت نفت از مرز 72 دلار

04:15 - 1400/01/18
در پی کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، رونق به بازار نفت خام بازگشت و قیمت این محصول سیری رو به رشد را در صبح امروز پشت سرگذاشت.
عبور قیمت نفت از مرز 72 دلار

بامداد امروز انستیتوی نفت آمریکا(API) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته با کاهشی بیش از یک میلیون بشکه به 428 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد ذخایر نفت آمریکا در مدت مذکور 600 هزار بشکه افزایش یافته باشد. به تبع این امر رونق مناسبی بر معاملات نفت خام حاکم شد. ذکر این نکته ضروری است که گزارش رسمی سطح ذخایر ساعت هفت امشب از سوی اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد.

در این میان بانک مشهو ING  آلمان در گزارشی ضمن اشاره به تاثیر رویدادهای ژئوپولیتیکی بر بازار انرژی و همچنین ارتقای فاکتورهای بنیادی بازار نفت خام، پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی به میانگین 66/5 دلار برسد. برآورد پیشین این موسسه مالی از قیمت نفت برنت در سطح 60/25 دلار بود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 0/7 درصدی در سطح 72/1 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می نیز 0/8 درصد گران شده و در سطح 67 دلار معامله می‌شود.