پس از رشد 8 درصدی در هفته گذشته روی داد

عقب‌نشینی نفت در آغاز هفته

عملیات نظامی صورت گرفته از سوی غرب بر علیه دولت سوریه بسیار محدودتر از آن چیزی بود که فعالان بازار انرژی تصور می‌کردند و همین امر نیز به افت یک درصدی قیمت نفت خام در اولین روز کاری این هفته منجر شد.

با وجود تهدیدهای گسترده رئیس جمهور آمریکا برای حمله نظامی به سوریه، در پایان هفته این کشور به همراه فرانسه و بریتانیا حمله موشکی محدودی را علیه سه پایگاه نظامی و تحقیقاتی دولت سوریه صورت دادند که این حمله تلفات جانی بر جای نگذاشت.

غربی‌ها دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما متهم کرده و حمله موشکی اخیر را به بهانه تلافی حمله شیمیایی مذکور ترتیب دادند و این در حالی است که دولت سوریه به کارگیری هر گونه سلاح شیمیایی در دوما را تکذیب کرده است. در این حمله هیچ یک از مواضع روس‌ها در خاک سوریه مورد اصابت موشک‌های غرب قرار نگرفت و بدین تریب نگرانی در زمینه درگیری نظامی میان آمریکا و روسیه کاهش یافت.

در پی این امر قیمت نفت خام افتی نسبتا ملموس را در صبح دوشنبه پشت سرگذاشت. قیمت نفت در هفته گذشته به تبع نگرانی‌های موجود در زمینه افزایش تنش میان قدرت‌های بزر جهان در زمینه بحران سوریه بیش از هشت درصد افزایش یافته بود و حال با کاهش نگرانی‌ها، بازار زیر فشار قرار گرفته است.

همچنین در پایان هفته گذشته موسسه بیکر هیوز در گزارشی اعلام کردکه تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا با افزایشی 7 عددی در هفته منتهی به 13 آوریل به 815 دکل رسیده است. انتشار این خبر نیز بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با افتی یک درصدی در سطح 71/83 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می نیز 0/9 درصد ارزان شده و در سطح 66/78 دلار معامله می‌شود.

Submitted by admin on