رشد فلزات با سیگنال رئیس جمهور چین

03:45 - 1400/01/18
با آغاز به کار بازار فلزات پایه در روز سه‌شنبه، روند رو به رشدی بر قیمت محصولات معاملاتی این بازار حاکم شده است. کاهش نگرانی در زمینه جنگ تعرفه ای چین و آمریکا پس از سخنان امیدوارکننده رئیس جمهور چین در زمینه کاهش تعرفه‌های واردات برخی از کالاها به این کشور، از جمله دلایل بهبود وضعیت بازار در روز جاری به حساب می‌آید.
رشد فلزات با سیگنال رئیس جمهور چین

شاخص دلار در شب گذشته افتی ملموس را تجربه کرد و با وجود بازگشت این نماگر به مدار صعود در صبح امروز، کماکان افت شب گذشته جبران نشده و همین امر نیز کمی بر تقاضای فلزات افزوده است.

در این میان صبح امروز شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست موسوم به Boao اعلام کرد که این کشور قصد دارد درهای اقتصاد خود را بیش از پیش بگشاید و در این راه تعرفه های وارداتی  برخی از کالاها مانند خودرو را کاهش خواهد داد. انتشار این خبر امیدواری هایی را در زمینه کاهش تنش های تجاری اخیر این کشور و آمریکا بر سر مساله تعرفه های وارداتی ایجاد کرده و همین امر نیز چشم انداز تقاضا برای فلزات را ارتقا بخشیده است.

در این میان پس از جهش بیش از 4 درصدی قیمت آلومینیوم در شب گذشته، معاملات این محصول در صبح امروز متعادل شده است. رشد روزهای اخیر قیمت الومینیوم پس از آن اتفاق افتاد که خزانه داری آمریکا شرکت روسال را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و اقدام به بلوکه کردن دارایی های این شرکت کرد. موسسه متال بولتن در این ماه خبر داد که حجم معاملات آلومینیوم در بازار فلزات لندن در روز گذشته به رکورد بیش از 34 هزار لات رسید.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 2149 دلار قرار گرفته است. مس به میزان 0/4 درصد گران شده و به 6887 دلار رسیده است. در این میان سرب با رشد 0/2 درصدی در سطح 2389 دلار قرار گرفته و روی با افزایش قیمتی 0/3 درصدی به 3234 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 1/1 درصد گران شد و آلومینیوم رشد قیمتی یک درصدی را پشت سرگذاشت. روی با افزایشی 4/0 درصدی مواجه شد اما قیمت سرب نیز به میزان 0/6 درصد پایین آمد.