در واکنش بهتحولات سوریه رقم خورد

بازگشت رونق به معاملات نفت خام

03:42 - 1400/01/18
پس از افت دو درصدی قیمت نفت در پایان هفته گذشته، صبح امروز رونق نسبی بر بازار این محصول حاکم شده و قیمت در واکنش به تحولات جدید سوریه در مسیر رشد قرار گرفت اما افزایش تعدد دکل‌های حفاری آمریکا این افزایش قیمت را محدود کرد.
بازگشت رونق به معاملات نفت خام

در پایان هفته رئیس جمهور آمریکا از احتمال وضع تعرفه وارداتی  بر تعداد بیشتری از کالای چینی خبر داد  و همین امر بر بازار نفت خام تاثیر منفی قابل ملاحظه ای گذاشت و قیمت این محصول را نزدیک به دو درصد پایین آورد. دیروز اما شاهد بودیم ترامپ در پیامی توییتری ابراز امیدواری کرد که مناقشه اخیر با چینی ها بر سر موضوع تعرفه های وارداتی حل شود.

در این میان شب گذشته آمریکا و دیگر کشورهای غربی ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما متهم کردند اما حکومت سوریه و همچنین روس ها انجام این حمله را تکذیب کردند. در مقابل صبح امروز دولت سوریه مدعی شد که آمریکا به یکی از فرودگاهای این کشور در حومه شرق حمص حمله موشکی صورت داده است. بدین ترتیب با افزایش تنش ها در سوریه و بالا رفتن ریسک ژئوپولیتیکی در خاورمیانه، قیمت نفت در صبح امروز در مسیر صعودی قرار گرفت.

در این میان موسسه بیکر هیوز در پایان هفته اعلام کرد که 11 دکل به تعداد دکل های حفاری نفت فعال در آمریکا درهفته منتهی به ششم آوریل افزوده شده است. افزایش تعداد دکل های حفاری در آمریکا روند صعودی قیمت نفت را در صبح دوشنبه محدود کرد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 0/45 درصدی در سطح 67/41 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می نیز 0/4 درصد گران شده و در سطح 62/31 دلار معامله می‌شود.