در آستانه تعطیلات چین روی داد

نوسان اندک قیمت فولاد در شانگهای

03:26 - 1400/01/18
پس از فراز و فرود قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین در روزهای گذشته، امروز این محصولات در بازار آتی شانگهای نوسان قیمت اندکی را پشت سرگذاشته‌‌اند.
نوسان اندک قیمت فولاد در شانگهای

پس از رشد قیمت محصولات فولادی در پنج معاملاتی متوالی در بازار آتی شانگهای به لطف انتشار خبر محدودیت تولید فولاد در استان هاندان، این محصولات در روز گذشته زیر فشار ناشی از شناسایی سود با افت قیمتی کمتر از یک درصد مواجه شدند.  کاهش سطح ذخایر میلگرد در انبارهای معامله گران چینی به سطح 9/1 میلیون تن نیز در بهبود روند معاملات در روزهای موثرگذشته بود.

امروز اما پس از این فراز و فرودها، معاملات آرامی در بازار آتی شانگهای دیده می‌شود و قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی ظهر این بازار نوسانان اندکی را پشت سرگذاشته‌اند. از روز پنج شنبه به مدت سه روز بازارهای چین به علت تعطیلات رسمی در این کشور فعالیتی نخواهند داشت وهمین امر نیز به ثبات نسبی قیمت‌ها در روز چهارشنبه دامن زده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان یک دلار در سطح 589 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 1/5 دلار افت کرد و به قیمت 531 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/29 است).