افت قیمت نفت با وجود کاهش ذخایر آمریکا

03:26 - 1400/01/18
با وجود کاهش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت خام به تبع افزایش نگرانی در زمینه چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت.
افت قیمت نفت با وجود کاهش ذخایر آمریکا

بامداد امروز انستیتوی نفت آمریکا در گزارشی اعلام کرد که میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته با کاهشی به میزان 3/2 میلیون بشکه روبرو شده است. این  در حالی است که پیش‌بینی ها حاکی از افزایش سطح ذخایر در مدت مذکور بود. ذکر این نکته ضروری است که گزارش دولتی ذخایر نفت آمریکا قرار است ساعت هفت بعد از ظهر امروز منتشر شود.

با وجود نتیجه این گزارش، قیمت نفت در معاملات صبح امروز زیر فشار قرار گرفته است.  شب گذشه دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود در زمینه مقابله تجاری با چین فهرستی جدید شامل 1300 کالا و تکنولوژی چینی را منتشر کرد که برای ورود به آمریکا مشمول پرداخت تعرفه 25 درصدی خواهند بود. مقامات چینی نیز صبح امروز از عزم خود برای تلافی این اقدام خبر دادند. با افزایش تنش‌های تجاری میان بزرگترین اقتصادهای جهان، نگرانی‌های جدی در زمینه چشم انداز رشد اقتصاد جهانی پدید آمد و همین امر بازار نفت را زیر فشار قرار داد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با افتی 0/29 درصدی در سطح 67/92 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آوریل نیز 0/27 درصد ارزان شده و در سطح 63/34 دلار معامله می‌شود.