کاهش ارزش دلار در برابر ین و پوند

03:26 - 1400/01/18
پس از رشد شب گذشته شاخص دلار به لطف احیای بورس های اوراق بهادار آمریکا، این نماگر در صبح امروز به تبع تنزل ارزش دلار امریکا در برابر ین ژاپن و پوند انگلیس وارد محدوده منفی شد.
 کاهش ارزش دلار در برابر ین و پوند

شب گذشته بازار سهام آمریکا رونق مناسبی را پس از سقوط در روزهای اخیر پشت سرگذاشت به گونه‌ای که شاخص S&P500 با رشدی به میزان 1/3 درصد مواجه شد. در پی این امر جو منفی حاکم بر معاملات دلار آمریکا تلطیف شد و شاخص دلار توانست به سطوح بالاتر از 90 واحد بازگردد.

این روند اما در صبح امروز متوقف شد و تزلزل ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن و پوند انگلیس، بار دیگر شاخص دلار به محدوده منفی کشاند. در ادامه تنش های تجاری میان آمریکا و چین، کاخ سفید فهرستی از 1300محصول و تکنولوژی چینی در حیطه پزشکی، حمل و نقل و صنعت را منتشر کرد که مشمول تعرفه 25 درصدی واردات به آمریکا خواهند شد. این اقدام بار دیگر سرمایه گذاران بازار ارز را به سوی ین به عنوان دارایی امن سوق داد.

در این میان قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی انگلیس منجر به تمرکز سرمایه گذاران پوند شده و به همین امر نیز ارزش این ارز را در برابر دلار آمریکا را افزایش داده است. همچنین انتشار آمار بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی انگلیس در ماه مارس در بهبود معاملات بر روی پوند تاثیرگذار بوده است.

مار مربوط بهتعداد فروش خانه های نوساز 

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/1 درصدی به 90/07 واحد رسیده است.