افت طلا به تبع تعطیلی سه روزه چین

03:21 - 1400/01/18
پس از رشد ملموس قیمت طلا در شب گذشته، این محصول در معاملات روز سه‌شنبه به تبع آغاز روند شناسایی سود و خروج بخشی از سرمایه گذاران چینی از بازارها به محدوده منفی قیمت وارد شد.
افت طلا به تبع تعطیلی سه روزه چین

پس از شدت گرفتن نگرانی ها در زمینه جنگ تجاری میان آمریکا و چین به تبع وضع تعرفه وارداتی  بر 128 قلم از محصولات آمریکایی از سوی دولت چین، شب گذشته بازارهای سهام آمریکا سقوط کردند و همین امر نیز به افزایش اقبال سرمایه گذاران به دارایی های امنی مانند طلا منجر شد.

پس از رشد 1/3 درصدی قیمت در شب گذشته، صبح امروز معامله گران بازار طلا دست به کار شناسایی سود شدند امری که قیمت این محصول را کمی زیر فضار قرار داد. در عین حال از روز پنج شنبه تعطیلات سه روزه ای در چین برگزار خواهد شد. در آستانه این تعطیلات بخشی از سرمایه گذاران چینی در حال بستن موقعیت های معاملاتی  و خروج از بازار هستند امری که بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1343/6 دلار رشدی به میزان 3/3 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول کمتر از 2 دلار ارزان شده و در سطح 1339/6 دلار معامله می‌شود.