احتمال نوسان ملموس قیمت فلزات در عصر چهارشنبه

03:16 - 1400/01/18
در پی رشد شاخص دلار در شب گذسته، بازار فلزات در صبح امروز کمی زیر فشار قرار گرفت. در این میان احتمال تغییرات معنادار شاخص دلار به تبع انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در عصر چهارشنبه دور از ذهن نیست امری که می تواند بازار فلزات را دستخوش تغییرات رادیکالی کند.
احتمال نوسان ملموس قیمت فلزات در عصر چهارشنبه

اخبار مربوط به احتمال مذاکره میان آمریکا و چین به منظور حل مناقشه تجاری اخیر در زمینه وضع تعرفه های وارداتی، شب گذشته شاخص دلار را با رشدی 0/3 درصدی مواجه کرد. این روند اما با انتشار خبری در زمینه تلاش ترامپ برای همراه کردن سران آلمان و فرانسه برای مقابله تجاری با چین متوقف شد.به تبع رشد شب گذشته ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، با از سرگیری معاملات  بازار فلزات پایه در صبح امروز شاهد کاهش تقاضا برای این محصولات بودیم امری که ورود قیمت ها به محدوده منفی را به همراه داشت.

با این وجود معامله گران بازار ارز در آستانه انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا احتیاط را چاشنی کار خود کرده اند چرا که نتیجه این گزارش می تواند تغییرات رادیکالی را در بازار ارز به همراه داشته باشد امری که در صورت وقوع قیمت فلزات را دستخوش تغییرات شدیدی خواهد کرد.

بدین تریب هر تن مس در معاملات آتی لندن هم اکنون با افت قیمتی 0/4 درصدی در سطح 6630 دلار قرار گرفته و آلومنیوم نیز با کاهش قیمتی به همین میزان در سطح 2039 دلار معامله می شود. همچنین روی با رسیدن به 3270 دلار، افتی 0/4 درصدی را منعکس می کند و سرب نیز با کاهشی به میزان 0/6 درصد در قیمت 2390 دلار معامله می شود.