بسته خبری ارزهای دیجیتال

سقوط بیت‌کوین به کمتر از 8 هزار دلار

03:14 - 1400/01/18
سقوط بازار ارزهای دیجیتال و تنزل قیمت بین کوین به کمتر از هشت هزار دلار، توقف فعالیت سیستم لایت پی و آغاز فرآیند ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی توییتر از عناوین مهم خبری امروز به حساب می آیند.
سقوط بیت‌کوین به کمتر از 8 هزار دلار
  • معاملات ارزهای دیجیتال در صبح امروز در محدوده منفی پیگیری می شود به گونه ای که بیت کوین با  افت قیمتی بیش از هفت درصد  در بازه 24 ساعته گذشته  در سطح 7920 دلار معامله می شود. اتریوم 13 درصد ارزان شده و به 461 دلار رسیده و ریپل نیز با کاهش قیمتی 10 درصدی در سطح 57 سنت قرار گرفته است. دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کش، لایت کوین و EOS نیز 8 تا 8 درصد ارزان شده اند.
  • موسسه لایت کوین در وب سایت خود اعلام کرد که  فعالیت سیستم پردازش پرداخت لایت کوین موسوم به لایت پی متوقف شده است. انتشار این خبر در تزلزل قیمت کریپتوها در صبح امروز نقش شایانی داشته است.
  • رئیس بورد معمالاتی شیکاگو در نامه‌ای از کیسیون اوراق بهادار و بورس های آمریکا  درخواست کرد که این نهاد در زمینه توسعه صندوق های قابل معامله در بورس بر پایه بیت کوین دخالت نکند چرا که این صندوق ها  عملکردی مشابه دیگر صندوق های قابل معامله کالا محور دارند. 
  • شرکت توییتر از روز جاری سیاست ممنوعیت تبلیعات مرتبط با ارزهای دیجیتال را عملیاتی می کند. بر اساس سیاست گذاری جدید توییتر، تبلیغات مربوط به  عرضه اولیه ارزهای دیجیتال و خرید و فروش توکن های دیجیتال از طریق شبکه اجتماعی توییتر ممنوع خواهد بود.