ثبات قیمت آهن‌قراضه در هفته اخیر

03:11 - 1400/01/18
بازار آهن قراضه در این هفته معاملات آرامی را پشت سرگذاشت و قیمت این محصول در بازار وارداتی ترکیه تغییر ملموسی را نسبت به هفته ماقبل به ثبت نرساند.
ثبات قیمت آهن‌قراضه در هفته اخیر

فعالان بازار آهن قراضه در دو هفته اخیر وضعیت مبهمی را پیش روی خود دیده اند و به همین دلیل سطح فعالیت خود را در بازار این محصول پایین آورده اند.موضوع وضع تعرفه بر واردات فولاد به آمریکا و جنگ تجاری این کشور با چین، ابهامات زیادی را پیش روی آینده بازار فولاد وآهن قراضه پدید آورده و همین امر نیز بسیاری از خریداران این محصول به ویژه در ترکیه را وادار به توقف فعالیت در بازار وارداتی کرده است. در این میان به تبع افت ملموس تقاضا در بازار تایوان، قیمت آهن قراضه افتی شدید را در بازار وارداتی این کشور تجربه کرد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا بدون تغییری ملموس در این هفته به 367/9 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده همین وضعیت را تجربه کرد و در سطح 377/7 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با کاهشی به میزان 3/2 دلار  در سطح 395/7 دلار معامله شد.در این میان قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان11 دلار کاهش یافت و  به 357/5 دلار رسید.