طلا باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت

03:09 - 1400/01/18
روند تضعیف قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تداوم یافته و این محصول یک قدم دیگر به سقوط از مرز 1300 دلار نزدیک شده است. رشد دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز مطرح جهان از دلایل اصلی تزلزل قیمت طلا به حساب می‌آید.
طلا باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت

شاخص دلار معاملات این هفته را در محدوده مثبت آغاز کرده و همین امر نیز معاملات طلا در بازار نقدی و آتی را زیر فشار قرار داده است. نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور از چهارشنبه شب آغاز می شود. افزایش 0/25درصدی نرخ بهره در این نشست تقریبا قطعی به نظر می رسد اما این روزها خوش بینی به افزایش چهارمرحله نرخ بهره در سال جاری افزایش یافته و همین امر نیز تبدیل به عامل حمایت کننده‌ای از دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان شده است.

در این میان کمیسیون معاملات آتی کالایی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از کاهش بیش از 16 هزار موقعیت  خرید در معاملات آتی طلا خبر داد. این موضوع نیز از سوی سرمایه گذاران به عنوان سیگنالی در زمینه احتمال افت بیش از پیش قیمت به طلا به شمار می رود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1308/8، افت قیمتی بیش از 3 دلار را تجربه می کند. در بازار نقدی این محصول 4 دلار ارزان شده و در سطح 1309/3 قرار گرفته است.