قیمت در بازار چین به کمتر از 70 دلار رسید

کاهش مختصر قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

02:58 - 1400/01/18
پس از افت بیش از 10 درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته ماقبل، بازار این محصول در هفته اخیر فراز و فرود کمتری را پشت سرگذاشت و در نهایت نیز کاهش قیمت هفتگی مختصری در بازار به ثبت رسید.
کاهش مختصر قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

در آغاز معاملات این هفته کاهش 40 یوانی قیمت بیلت نقدی در بازار تانگشان بار دیگر به افت قیمت دیگر محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین منجر شد و همین امر نیز قیمت سنگ‌آهن را کمی از مواضع پایان هفته ماقبل پایین آورد و به کمتر از 70 دلار رساند. در روز سه‌نشبه نیز حجم معاملات پایین آمد و همین امر به تغییر اندک قیمت در بازار منجر شد.

روز چهارشنبه اما روق برگشت و با افزایش ملموس تقاضا به ویژه از سوی برخی از معامله گران بزرگ بازار، سنگ آهن کمتر از دو دلار گران شد و از مرز 71 دلار عبور کرد. به گفته برخی از فعالان بازار، قیمت های کمتر از 70 دلار برای شرکت های معاملاتی بزرگ جذاب بوده و همین امر این واحدها را به خرید قابل ملاحظه ترغیب کرده اس

روند رو به رشد قیمت در رو پنج شنبه به تبع بازگشت بازار فولاد چین به مدار صعود تداوم یافت و قیمت سنگ آهن از مرز 72 دلار عبور کرد. با این وجود بار دیگر شاهد بودیم که در پایان هفته قیمت زیر فشار شدیدی از ناحیه افزایش ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین قرار گرفت و مجددا به کمتر از 70 دلار رسید. موسسه متال بولتن در پایان هفته اعلام کرد که میزان موجودی انبار سنگ آهن در بنادر چین این هفته با رشدی بیش از 740 هزار تن به رکورد تاریخی 159/37 میلیون تن رسیده است.

 به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی  به میزان 2/27 دلار به 69/83 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 0/35 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.