رویکرد محافظه‌کارانه معامله‌گران در بازار جهانی طلا

02:54 - 1400/01/18
با توقف روند نزولی شاخص دلار ر معاملات صبح چهارشنبه، طلا در بازار نقدی  و آتی کمی زیر فشار قرار گرفته اما میزان افت قیمت این محصول تا این لحظه محدود بوده است. معامله گران بازار طلا در آستانه انتشار گزارش‌های مهمی از اقتصاد اروپا و امریکا رویکردی محافظه کاران را در روز جاری در پیش گرفته‌اند.
رویکرد محافظه‌کارانه معامله‌گران در بازار جهانی طلا

افت ملموس شاخص دلار در شب گذشته رونق نسبی معاملات در بازار طلا را در پی داشت. پس از اعلام خبر برکناری رکس تیلرسون از مقام وزیر خارجه از سوی رئیس جمهور آمریکا، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به میزان ملموسی کاهش یافت. این روند اما در صبح امروز به پایان رسید و شاخص دلار در برهه کنونی در مرز میان محدوده مثبت و منفی در نوسان است. به تبع این امر قیمت طلا وارد محدوده منفی شده اما میزان کاهش قیمت این محصول تا این لحظه چندان ملموس نبوده است.

در این میان قرار است گزارش های مهمی همچون شاخص قیمت مصرف کننده آلمان ، تولیدات صنعتی اروپا  ، شاخص قیمت تولید کننده و سطح خرده فروشمی آمریکا در ساعت های پیش رو منتشر شود و در عین حال رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در کمتر از یک ساعت دیگر به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. بدین ترتیب سمت و سوی شاخص دلار در ادامه روز جاری ممکن است دستخوش تغییر ملموسی شود و همین امر نیز منجر به اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه از سوی معامله گران بازار طلا شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1325/9 دلار افت قیمتی بیش از یک دلار را تجربه می کند. در بازار نقدی این محصول 85 سنت ارزان شده و در سطح 1325/8 قرار گرفته است.