سطح خرید تکنیکال در بازار افزایش یافت

بهبود فضای بازار فلزات پایه در صبح سه‌شنبه

02:49 - 1400/01/18
با وجود رشد شاخص دلار در معاملات صبح امروز، کمی از فشار فروش در بازار فلزات پایه کاهش یافته و افزایش سطح خرید به ویژه از سوی سرمایه گذاران کوتاه مدت، برخی از محصولات را به مدار صعود بازگردانده است. پس از افت ملموس فلزات در دو هفته اخیر، قیمت این محصولات به سطوح نسبتا جذابی در برهه کنون رسیده است و در غیاب تغییرات معنادار عوامل بنیادی بازار، افزایش سطح خرید تکنیکال منجر به بهود نسبی معاملات در روز سه‌شنبه شده است.
بهبود فضای بازار فلزات پایه در صبح سه‌شنبه

به تبع بهبود معاملات دلار آمریکا در برابر ین، یورو و پوند، شاخص دلار در صبح امروز پا به محدوده مثبت گذاشته اما میزان رشد این نماگر در آستانه انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه فوریه تا این لحظه چندان ملموس نیست. با وجود افزایش مختصر شاخص دلار، جو منفی روز گذشته حاکم بر بازار فلزات با ورود به معاملات روز سه‌شنبه کمی تلطیف شده است.

پس از افت ملموس قیمت فلزات در دو هفته اخیر، سطح کنونی قیمت‌ها به ویژه برای معامله گران کوتاه مدت جذاب شده و پس تزلزل قیمت‌ها در هر جلسه معاملاتی، شاهد افزایش سطح خرید تکنیکال در جلسه معاملاتی روز بعد هستیم امری که در معاملات صبح امروز نیز در بازار مشاهده می‌شود. در این میان اقبال سرمایه‌گذاران به سرب و روی پس از کاهش قابل ملاحظه قیمت این محصولات در روز دوشنبه بیش از سایر محصولات بوده است.

در این میان با نزدیک شدن بیش از پیش به زمان اتمام طرح کاهش زمستانی تولید در صنعت آلومینیوم چین، کماکان فعالان بازار این محصول نگران افزایش قابل ملاحظه سطح عرضه در هفته‌های آتی هستند امری که از بازگشت قیمت آلومینیوم به مدار صعود را با مشکل مواجه کرده است.

از اخبار مهم امروز میتوان به پایان اعتصاب یک هفته‌ای کارگران واحد فرآوری روی Cajamarquilla در پرو اشاره کرد. این خبر از سوی شرکت NEXA که به عنوان مالک معدن مذکور شناخته میشود در صبح امروز تایید شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 6903 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با رشدی مختصر در قیمت 2095 دلار معامله می‌شود. روی 0/8 درصد گران شده و در سطح 3262 دلار معامله می‌شود. سرب نیز با افزایشی 0/4 درصدی به 2344 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/4 درصد گران شد و آلومینیوم نیز افت قیمتی 2 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب با کاهش قیمتی 1/5 درصدی مواجه شد اما قیمت روی رشد 0/5 درصدی را پشت سرگذاشت.