تضعیف فولاد شانگهای در چهارمین جلسه متوالی

02:29 - 1400/01/18
روند تضعیف معاملات فولادی در بازار آتی شانگهای برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و این محصولات افت قیمت نسبتا ملموسی را در روز جاری تجربه کردند.
تضعیف فولاد شانگهای در چهارمین جلسه متوالی

با نزدیک شدن به نیمه ماه مارس و پایان دوره کاهش زمستانی تولید فولاد در چین، فعالان بازار انتظار دارند که روند تولید و عرضه محصولات فولادی در هفته های پیش رو از جانب فولاسازان چینی افزایش یابد. این در حالی است که هنوز بخش ساخت و ساز چین احیا نشده و افت تقاضا از سوی این بخش منجر به افزایش موجودی انبار محصولات فولادی به ویژه میلگرد در انبارهای معامله گران شده است.

در این میان به دلیل اینکه به صورت سنتی پس از تعطیلات سال نو چین، تقاضا برای محصولات فولادی به ویژه محصولات مورد استفاده در بخش ساخت و ساز به صورت تدریجی افزایش می یابد، برخی از معامله‌گران فعالان امید دارند که تا اوخر ماه جاری میلادی تقاضا از سوی این بخش احیا و فشار کنونی از بازار فولاد برداشته شود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 11 دلار در سطح 627 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 7 دلار افت کرد و به قیمت 618 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/32 است).