نرمش کره شمالی تقاضای فلزات قیمتی را کاهش داد

نوسان محدود قیمت طلا

02:29 - 1400/01/18
در حالیکه شاخص دلار در صبح امروز افتی 0/2 درصدی را تجربه کرد،معاملات طلا با اقبال چندانی روبرو نشد. کاهش نگرانی در زمینه بحران شبه جزیره کره از دلایل اصلی نوسان محدود قیمت طلا به حساب می‌آید.
نوسان محدود قیمت طلا

در پی استعفای مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا، شاخص دلار در صبح امروز بار دیگر زیر فشار قرار گرفت. با این وجود بازار طلا واکنش چندان مثبتی به روند حاکم بر دلار نشان نداد که علت اصلی این موضوع نیز کاهش نگرانی ها در مورد بحران شبه جزیره کره به حساب می آید.

پس از بازگشت هیات نمایندگی کره جنوبی از کره شمالی، سئول اعلام کرد که در گفتگوهای صورت گرفته در خلال ملاقات با مقامات کره شمالی، این کشور آمادگی خود را برای انجام مذاکره با آمریکا در زمینه پرونده هسته ای خود اعلام کرده و در عین حال تضمین می داده است که در خلال مذارکرات، آزماش های اتمی خود را متوقف کند. انتشار این خبر تقاضا برای طلا به عنون دارایی امن را کاهش داد.

در عین حال پس از رشد 16 دلاری قیمت طلا در شب گذشته، بخشی از سرمایه‌گذاران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسایی سود هستند امری که فشار نسبی را بر معاملات این محصول وارد کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1355/2 دلار تغییر قیمتملموسی را تجربه نکرده است. در بازار نقدی این محصول 50 سنت ارزان شده و در سطح 1334/1 دلار معامله می‌شود.