با رشد ذخایر نفت آمریکا و استعفای کوهن رقم خورد

کاهش ملموس قیمت نفت در صبح امروز

02:27 - 1400/01/18
انتشار خبر رشد ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت خام را در صبح چهارشنبه به محدوده منفی کشاند و در این میان نگرانی ها در زمینه افزایش اقدامات حمایت‌گرایانه دولت آمریکا پس از استعفای مشاور اقتصادی ترامپ نیز فشار بر معاملات این محصول را افزایش داد.
کاهش ملموس قیمت نفت در صبح امروز

بامداد چهارشنبه انستیتوی نفت آمریکا (API) در گرزارشی اعلام کرد که سطح ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته به میزان 5/6 میلیون بشکه افزایش یافته است. انتشار این خبر فشار ملموسی را بر معاملات نفت خام وارد کرد

در عین حال پس از آنکه گری کوهن، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ نتوانست وی را از وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور منصرف کند، وی تصمیم به استعفا از مقام خود گرفت. انتشار خبر استعفای کوهن  بر نگرانی فعالان اقتصادی در زمینه تداوم روند سیاست‌های حمایت گرایانه دولت ترامپ افزود و همین امر نیز منجر به تسلط جوی منفی بر بازارهای کالایی از جمله بازار نفت خام فشار شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با افتی 0/85 درصدی در سطح 65/23 دلار قرار دارد. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آوریل به میزان 0/81 درصد ارزان شده و در سطح 62/09 دلار معامله می‌شود.