شاخص دلار در سراشیبی سقوط

استعفای مشاور اقتصادی ترامپ بازار ارز را لرزاند

02:27 - 1400/01/18
پس از افت ملموس ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در شب گذشته، صبح امروز نیز این نماگر به تبع انتشار خبر استعفای مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا زیر فشار قرار گرفت.
استعفای مشاور اقتصادی ترامپ بازار ارز را لرزاند

در جدیدترین دور تغییر و تحولات در کاخ سفید، این بار گری کوهن رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا و مشاور ارشد دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود استعفا دهد. کناره گیری کوهن از مسئولیت های پیشین به تبع این موضوع اتفاق افتاد که وی نتوانست دولت ترامچ را از وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور منصرف کند.

کوهن که به عنوان یکی از چهره های سرشناس در حوزه بانکی و سرمایه گذاری آمریکا شناخته می شود با مساله جنگ تجاری مخالف بود و حالا پس از استعفای وی، نگرانی هایی در زمینه افزایش اقدامات دولت آمریکا در زمینه حمایت گرایی اقتصادی تشدید شده و همین امر نیز فشار را بر دلار این کشور دو چندان کرده است.

به تبع این رویداد صبح امروز دلار آمریکا افتی 0/3 درصدی را در برابر فرانک سوئیس تجربه کرد. میزان افت ارزش این ارز در برابر ین ژاپن نیز به 0/4 درصد رسید. در این میان یورو نیز توانست به بالاترین سطح خود در برابر دلار در دو هفته اخیر برسد.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/11 درصدی به 89/5 واحد رسیده است.