رشد قیمت طلا در بازار جهانی

02:22 - 1400/01/18
افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به ویژه در یک ساعت اخیر بار دیگر رونق نسبی را بر بازار طلا حاکم کرده و بدین ترتیب قیمت این محصول در معاملات نقدی و آتی افزاش یافته است.
رشد قیمت طلا در بازار جهانی

پس از عبور شاخص دلار از مرز 90 واحد در روز گذشته به تبع نتایج انتخابات ایتالیا، صبح امروز این نماگر زیر فشار قرار گرفته و تا این لحظه  افتی 0/17 درصدی را تجربه کرده است. اعلام آمادگی حزب سوسیال دموکرات آلمان برای حضور در دولت ائتلافی در کنار حزب حاکم دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، تقویت یورو در برابر دلار را در پی داشت. در عین حال پس از رشد 0/1 درصدر ارزش دلار در برابر ین در صبح امروز، در یک ساعت اخیر این روند معکوس شد و همین امر نیز فشار بر شاخص دلار را افزایش داد.

بدین ترتیب با افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا در بازار نقدی و آتی افزایش یافت و این محصول پس از کاهش قیمت در شب گذشته بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1323/6 دلار رشدی به میزان 3/5 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول بیش از 3 دلار گران شده و در سطح 1322/8 دلار معامله می‌شود.