با وجود بازگشت دلار به مدار صعود روی داد

تداوم رشد قیمت طلا در بازار نقدی و آتی

02:15 - 1400/01/18
در پی افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارای امن، قیمت این محصول در صبح دوشنبه روندی صعودی را تجربه کرد اما بازگشت شاخص دلار به مدار صعود میزان رشد قیمت این محصول را محدود کرد.
تداوم رشد قیمت طلا در بازار نقدی و آتی

از روز پنج شنبه به تبع اعلام خبر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور، شاخص دلار در مسیر نزولی قرار گرفت و همین امر نیز منجر به حمایت از قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

علاوه بر تضعیف دلار، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در روزهای اخیر افزایش یافت و این روند به معاملات امروز نیزکشیده شد. فعالان اقتصادی نگرانند که اقدام اخیر دولت ترامپ در وضع تعرفه های وارداتی منجر به ایجاد جنگی تجاری میان این کشور و دیگر قدرت های بزرگ اقتصادی شود و این امر چشم انداز  رشد اقتصاد جهانی را کدر کند. به تبع این موضوع تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

در این میان پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ایتالیا، یورو در برابر دلار تضعیف شد و همین امر نیز شاخص دلار را به محدوده مثبت کشاند و میزان رشد قیمت طلا را محدود کرد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1326/8 دلار رشدی به میزان 3/4 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول بیش از 3 دلار گران شده و در سطح 1325/9 دلار معامله می‌شود.