در آستانه دیدار اوپک با شرکت‌های نفت شیل آمریکا رقم خورد

رونق معاملات نفت در صبح دوشنبه

02:15 - 1400/01/18
در آستانه برگزاری شام کاری اعضای اوپک و شرکت های نفت شیل آمریکا، قیمت نفت در صبح امروز پا به محدوده مثبت گذاشت. توقف تولید نفت در بزرگترین میدان نفتی لیبی نیز در حمایت از قیمت این محصول نقش شایانی داشته است.
رونق معاملات نفت در صبح دوشنبه

قرار است که پس از حضور اعضای بلندپایه اوپک در کنفرانس انرژی CERAWeek در هیوستون آمریکا، امشب دبیرکل اوپک و برخی دیگر از مقامات این سازمان شام کاری را با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نفت شیل آمریکا برای بررسی بازار جهانی نفت برگزار کنند. در آستانه برگزاری این دیدار، فعالان بازار انرژی امیدار هستند که دو طرف در زمینه کمک به بازگرداندن تعادل به بازار نفت خام به تفاهم برسند و همین امر نیز حمایت مناسبی را از قیمت نفت در صبح امروز در پی داشته است.

در عین حال خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به نقل از برخی مقامات آگاه در لیبی اعلام کرد که تولید و انتقال نفت از میدان نفتی شراره به پالایشگاه زاویه متوقف شده است.  با این وجود  هنوز علت توقف انتقال نفت از این میدان نفتی اعلام نشده است. انتشار این خبر نیز در حمایت از قیمت نفت نقش شایانی داشت. ذکر این نکته ضروری است که تولید روزانه میدان نفتی شراره که به عنوان بزرگترین میدان نفتی لیبی شناخته می شود در سطح 300 هزار بشکه است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با رشدی 0/4 درصدی در سطح 64/63 دلار قرار دارد. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آوریل به همین میزان گران شده و در سطح 61/48 دلار معامله می‌شود.