وزیر اقتصاد با اشاره به طرح تازه دولت:

بانک‌ها سال 97 رتبه‌بندی می‌شوند

در وضعیت فعلی نظام بانکی کشور که به مثابه هر سیستم مالی با خود ریسک‌هایی به همراه دارد، رتبه‌بندی بانک‌ها که وزیر اقتصاد روی آن تاکید دارد می‌تواند وضعیت جدیدی پیش‌رو بگشاید.

بر مبنای صحبت‌های وزیر اقتصاد بانک‌ها رتبه‌بندی می‌‌شوند. صحبت‌های کرباسیان اگر چه به تازگی مطرح نشده و این موضوع چند سال پیش هم مطرح شده بود اما با توجه به وضعیت بانک‌ها و نظام بانکی در شرایط فعلی، که برخی از بانک‌ها حتی به بحران رسیدند، طرح این موضوع و عملیاتی شدن آن از سوی دولت می‌تواند باب جدیدی در وضعیت فعلی بانک‌ها باشد. اهمیت رتبه‌بندی با توجه به شرایط ریسک سرمایه‌گذاری در هر سیستمی می‌تواند متناسب با وضعیت سود و ریسک بانک‌ها، وضعیت جدیدی پیش‌روی سپرده‌گذار قرار دهد.

 در این زمینه مسعود کرباسیان؛ وزیر اقتصاد که در گزارشی در روزنامه «ایران» به چاپ رسیده، می‌گوید: پس‌ از بستن پرونده موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز که آسیب زیادی به سپرده‌گذاران وارد کردند، دولت طرح تازه‌ای برای رتبه‌بندی بانک‌های مجاز در دستور کار دارد. طبق این طرح بانک‌های مجاز کشور بر اساس عملکرد، میزان سرمایه و سایر شاخص‌ها و استانداردها رتبه‌بندی شده و این رتبه‌بندی اعلام عمومی می‌شود تا مردم با آگاهی کامل بانک خود را انتخاب کنند. این طرح در سال آینده اجرایی خواهد شد.

بر اساس آنچه گفته شد، از دید وزیر اقتصاد جای نگرانی نیست. بدین ترتیب مردم می‌توانند در بانک‌های معتبر و بزرگ کشور براحتی اعتماد و پول‌تان را سپرده‌گذاری کنند. لیست بانک‌هایی را که از بانک مرکزی مجوز دارند می‌توانند در سایت بانک مرکزی ملاحظه و براساس این لیست، با خیال آسوده حساب بانکی را باز و سپرده‌گذاری کنند.

تفصیل خبر را اینجا بخوانید.

Submitted by admin on