کاهش فشار بر معاملات طلا در صبح چهارشنبه

02:00 - 1400/01/18
آرام شدن جو رو به رشد حاکم بر شاخص دلار آمریکا کمی از فشار ملموس شب گذشته بر بازار طلا را در صبح امروز کاهش داده و جوی مبهم را در بازار نقدی و آتی در آستانه انتشار برخی گزارش‌های مهم از اقتصاد اروپا و آمریکا حاکم کرده است.
کاهش فشار بر معاملات طلا در صبح چهارشنبه

پس از ابراز رضایت رئیس جدید بانک مرکزی آمرکا از روند حاکم بر رشد اقتصادی این کشور در کمیته مشترک اقتصادی مجلس نماندگان، ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان رشدی ملموس را تجربه کرد و همین امر نیز تقاضا برای طلا از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری را کاهش داد و منجر به افت نسبتا ملموس قیمت این محصول در شب گذشته شد.

صبح امروز نیز کماکان معاملات طلا در بازار نقدی و آتی در محدوده منفی پیگیری می شود اما میزان افت قیمت تا این لحظه بسیار محدود بوده است. امروز گزارش‌های مهمی از اقتصاد آمریکا و اروپا به بازارها گسیل خواهد شد و در آستانه انتشار این گزارش ها جوی محافظه‌کارانه بر بازار ارز و فلزات قیمتی حاکم شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1319 دلار رشدی به میزان 40 سنت را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول اندکی ارزان شده و در سطح 1318/5 دلار معامله می‌شود.