با آغاز روند شناسای سود اتفاق افتاد

کاهش محدود قیمت نفت‌خام

01:57 - 1400/01/18
پس از رالی چهار روزه قیمت نفت در بازارهای جهانی، صبح امروز قیمت این محصول به تبع آغاز فرآیند شناسایی سود زیر فشار قرار گرفته و در عین حال سطح احتیاط معامه‌گران با نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است.
کاهش محدود قیمت نفت‌خام

قیمت نفت برنت در چهار جلسه معاملاتی پیشین افزایشی نزدیک به 3/5 درصد را تجربه کرده است. همچنین  از 12 فوریه  یعنی زمانی که قیمت نفت به کف دو ماهه رسید، تاکنون این محصول افزایش قیمتی به میزان 7/8 درصد را پشت سرگذاشته است. پس از این رالی قیمت، بخشی از فعالان در معاملات آتی دست به کار بست موقعیت‌های خرید خود شده اند امری که فشار بر بازار را افزایش داده و قیمت نفت را در صبح امروز در به محدودهمنفی کشانده است.

در عین حال بامداد پنج شنبه قرار است که انستیتوی نفت آمریکا (API) گزارش سطح ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته را منتشر کند و در آستانه این رویداد فعالان  انرژی بر میزان احتیاط خود افزوده اند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با افتی 0/1 درصدی در سطح 67/22 دلار قرار دارد. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آوریل به همین میزان ارزان شده و در سطح 63/84 دلار معامله می شود.