در پی رشد تقاضا به عنوان دارایی امن

اونس طلا 10 دلار گران شد

01:51 - 1400/01/18
تزلزل ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان و همچنین افزایش تقاضای طلا به عنوان دارایی امن، قیمت این محصول را در صبح دوشنبه با رشدی بیش از 10 دلار مواجه کرد.
اونس طلا 10 دلار گران شد

در دو روز ابتدایی این هفته گزارش های اقتصادی پر اهمیتی مانند گزارش فروش خانه های نوساز و سفارشات کالاهای با دوام آمریکا و شاخص اطمینان مصرف کنندگان این کشور و همچنین شاخص قیمت مصرف کننده آلمان قرار است منتشر شود. در عین حال عصر امروز رئیس بانک مرکزی اروپا به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و فردا نیز رئیس بانک مرکزی آمریکا در کمیته مشترک اقتصادی کنگره این کشور حاضر خواهد شد.

در آستانه این رویدادها، سرمایه گذاران ریسک گریز از دلار آمریکا رویگردان شده‌اند امری که افت 0/27 درصدی شاخص دلار را در صبح دوشنبه رقم زده است. با تزلزل ارزش دلار تقاضا برای طلا از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری بالا رفته و به رشد قیمت این محصول دامن زده است. در عین حال بخشی از سرمایه گذاران نیز پیش از رویدادهای مذکور سهمی از سبد سرمایه گذاری خود را به دارایی های امنی مانند طلا  اختصاص داده‌اند که این امر نیز در حمایت از قیمت طلا تاثیر شایانی داشته است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1340/8 دلار، افزایشی به میزان 10/5 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول 9 دلار گران شده و در سطح 1339 دلار معامله می‌شود.