رونق بازار فلزات‌ در آغاز معاملات هفتگی

01:51 - 1400/01/18
فلزات‌پایه در اولین جلسه معاملاتی این هفته رونق نسبی را تجربه می کنند و قیمت این محصولات در مسیر صعودی قرار گرفته است. تزلزل ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در کنار افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار و همچنین انتشار گزارش واردات فلزات در ماه ژانویه از سوی گمرک چین از جمله دلایل حمایت گننده از قیمت ها در صبح دوشنبه به شمار می‌روند.
رونق بازار فلزات‌ در آغاز معاملات هفتگی

در آستانه انتشار گزارش  ماه ژانویه فروش خانه های نوساز آمریکا در عصر امروز  و حضور رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا در نشست سالانه کمیته مشترک اقتصادی کنگره این کشور، سرمایه گذاران در بازار ارز رویکردی نسبتا محافظه کارانه را در پیش گرفته اند و همین امر نیز به افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان منجر شده است. به تبع این امر تقاضا برای فلزات از سو استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری بالا رفته و همین امر نیز رشد قیمت این محصولات را در صبح دوشنبه در پی داشته است.

همچنین پس از افت نسبتا ملموس قیمت فلزات در هفته گشته، سطح خرید تکنیکال در صبح امروز بالا رفته و همین امر نیز تبدیل به عامل حمایت کننده دیگری از قیمت ها شده است.

در عین حال صبح امروز اداره گمرک چین در گزارشی از افزایش 13 درصدی واردات مس صفیه شده این کشور در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. میزان واردات روی تصفیه شده نیز جهشی نزدیک به 300 درصد را تجربه کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/39 درصدی در سطح 7138 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم به میزان 0/21 درصد گران شده و در قیمت 2153 دلار معامله می شود. روی با افزایشی 0/26 درصدی در سطح 3518 دلار قرار گرفته و در این میان سرب با افزایش قیمتی 0/65 درصدی به 2554 دلار رسیده است.

همچنین در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد ارزان شده و آلومینیوم نیز افت قیمتی 0/5 درصدی را پشت سرگذاشته است. در این میان روی و سرب افزایش قیمتی 0/3 درصدی را تجربه کرده اند.