در واکنش به سخنان وزیر نفت عربستان

قیمت نفت به اوج سه هفته اخیر رسید

01:51 - 1400/01/18
قیمت نفت خام در صبح دوشنبه روند صعودی را در پیش گرفت و به بالاترین سطح  در سه هفته اخیر رسید. واکنش مثبت بازار به سخنان اخیر وزیر نفت عربستان از دلایل رونق معاملات به حساب می آید.
 قیمت نفت به اوج سه هفته اخیر رسید

خالد الفلیح، وزیر نفت عربستان روز شنبه اعلام کرد که تولید نفت این کشور در فصل ابتدایی سال 2018 پایین تر از سقف تعیین شده در برنامه کاهش تولید اوپک خواهد بود. .وی همچنین از تلاش اعضای اوپک برای شکل دادن به چهارچوب کاری در زمینه تثبیت بازار نفت پس از عقب نشینی از برنامه کاهش تولید در سال آینده خبر داد. فعالان بازار نفت به سخنان اخیر الفلیح واکنش مثبت نشان داده اند و همین امر نیز به افزایش قیمت نفت در شروع معاملات این هفته منجر شده است.

همچنین شرکت مشهور مشاره ای Rystad Energy در گزارشی اعلام کرد که به علت کاهش بازدهی میادین نفتی در شرق  و جنوب شرق آسیا، سطح تولید نفت این مناطق در بازه 2017 تا 2025 به میزان 20 درصد کاهش خواهد یافت. انتشار این گزارش نیز در حمایت از قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با رشدی 0/2 درصدی در سطح 67/19 دلار قرار دارد. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه مارس 0/4 درصد  گران شده و در سطح 63/8 دلار معامله می شود. این قیمتها از هفتم فوریه تاکنون در بازار دیده نشده بود.