تزلزل دلار پیش از حضور پاول در کنگره آمریکا

01:50 - 1400/01/18
با آغاز معاملات این هفته در بازار جهانی ارز، شاخص دلار از مواضع روز جمعه کمی عقب نشسته  است. رویکرد محافظه کارانه سرمایه‌گذاران در آستانه اولین حضور رئیس جدید فدرال رزرو در کنگره آمریکا از دلایل افت ارزش دلار به حساب می آید.
تزلزل دلار پیش از حضور پاول در کنگره آمریکا

جروم پاول، رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا قرار است فردا در اولین حضور خود در کنگره این کشو در زمینه چشم انداز اقتصاد و سیاست پولی به کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی را ارائه کرده و در عین حال پاسخگوی اعضای این کمیته باشد. در آستانه این رویداد سرمایه‌گذاران رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته اند و این امر فشار نسبی را بر دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای مطرح جهان ایجاد کرده است.

همچنین امشب قرار است گزارش بسیار مهم فروش خانه‌های نوساز ایالات متحده در ماه گذشته میلادی منتشر شود. در آستانه انتشار این گزارش نیز بخشی از سرمایه‌گذاران ریسک گریز در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود در جفت ارزهای اصلی هستند امری که دلار را زیر فشار قرار داده است.

در عین حال با رشد قیمت کالاها در بازارهای جهانی از جمله نفت خام و مواد معدنی در صبح دوشنبه، دلار کانادا و استرالیا در برابر دلار امریکا تقویت شده اند. ارزش ارزهای کشوهای صادرکننده مواد خام صنعتی مانند کانادا و استرالیا عموما با رشد قیمت کالاها رابطه مسقیمی دارد.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه با افتی 0/16 درصدی به 89/74 واحد رسیده است.