در هفته اخیر رقم خورد

افزایش محدود قیمت سنگ‌آهن

01:40 - 1400/01/18
بازار سنگ آهن معاملات کم نوسانی را این هفته به علت تعطیلی بازارهای چین تجربه کرد و در نهایت نیز به لطف انتشار اخباری در زمینه احتمال اعمال برخی محدودیت های تولیدی در تانگشان چین، رشد قیمتی مختصر را پشت سرگذاشت.
افزایش محدود قیمت سنگ‌آهن

مشتریان چینی سنگ آهن در بسیاری از روزهای معاملاتی این هفته فعالیت به علت تعطلات سال نو این کشور در بازار حضور نداشتند و همین امر نیز به نوسان محدود قیمت در بازار منجر شد. با بازگشت چینی ها از تعطیلات در روز پنج شنبه قیمت سنگ آهن افت مختصری را در بازار وارداتی تجربه کرد که این امر نیز به علت جو مبهم حاکم بر بازار محصولات فولادی بود.

در روز جمعه اما ورق برگشت و رشد کمتر از یک دلاری قیمت این محصول را به لطف انتشار اخباری در زمینه  محدودیت تولید تانگشان چین شاهد بودیم. برخی از فعالان بازار زنجیره تامین فولاد این هفته اعلام کردند که شهرداری تانگشان در حال بررسی موضوع اعمال برخی محدودیت های جدید بر سر راه صنایع آلاینده این کشور پس از اتمام دوره محدودیت های زمستانی تولید در نیمه ماه مارس است. انتشار این خبر فضای معاملات سنگ آهن را کمی بهبود بخشید.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان 62 سنت به 78/82 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 0/5 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.