با آغاز تعطیلات سال نو در چین رقم خورد

نوسان اندک قیمت متانول در بازارهای آسیایی

01:20 - 1400/01/18
با آغاز تعطیلات سال نو در چین، بازار متانول روزهای آرامی را در هفته‌ای که گذشت تجربه کرد و همین امر نیز منجر به نوسان اندک قیمت این محصول در بازارهای شرق آسیا شد. در این میان تداوم افزایش عرضه به بازار وارداتی هند، قیمت متانول را در این بازار با افتی نسبتا ملموس مواجه کرد.
نوسان اندک قیمت متانول در بازارهای آسیایی

پلاتس: پنج شنبه گذشته تعیلات سال نو در چین آغاز شد و بسیاری از بازاهای این کشور بعه علت تعطیلات رسمی تا چهارشنبه هفته اینده فعالیتی نخواهند داشت. در روز های پیش از شروع تعطیلات نیز بسیار ی از معامله گران و مشتریان در فعال در بازار متانلو دست از فعالیت کشیدند و همین امر نیز معاملات کم رمقی را در بازار این محصول رقم زد.

در این میان باار هند هماننند هفته گذشته زیر فشار عرضه قرار داشت و همین امر  معاملات متانول را همانند زیر فشار قرار داد و افت قیمتی نسبتا ملموس را برای این محصول رقم زد. در در دو هفته اخیر عرضه متانلوب به ابزار وارداتی هند از سوی خاورمیانه و به ویژه ایران افزایش ملموسی را تجربه کرده است..

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی یک دلاری در این هفته در سطح 387 دلار معامله شد. قیمت در بازار داخلی چین 40 یوان پایین آمد و در سطح 3110 یوان قرار گرفت. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا تغییر قیمت ملموسی تجربه نشد و قراردادها در سطح 387 دلار منعقد شد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی نیز همین وضعیت برقرار بود و این محصول در سطح 399 معامله شد. در بازار هند متانول با کاهشی 12 دلاری به 347 دلار در قرارداد سی‌اف‌آر این منطقه رسید.