بدترین هفته شاخص دلار در دو سال اخیر

01:16 - 1400/01/18
دلار آمریکا برای پنجمین جلسه متوالی روندی رو به افول را در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در معاملات صبح جمعه در پیش گرفت و بدین ترتیب این نماگر بدترین عملکرد هفتگی خود در دو سال اخیر را به ثبت رساند.
بدترین هفته شاخص دلار در دو سال اخیر

در کنار بهبود فضای معاملات بورس های آمریکا در هفته اخیر و کاهش تقاضا برای دلار به تبع این موضوع، انتشار گزارش های ناامیدکننده از اقتصادی این کشور ادامه دارد و همین امر نیز به تزلزل بیش از پیش شاخص دلار دامن زده است.

پس از انتشار گزارش ضعیف تر از انتظار سطح خرده فروشی ماه ژانویه در چهارشنبه شب، در دو روز اخیر نتایج گزارش هایی مانند تعداد افراد باقی مانده در برنامه دریافت بیمه بیکاری و همچنین تولیدات صنعتی  و کارخانه ای ماه ژانویه این کشور نیز به مذاق فعالان اقتصادی خوش نیامد و همین امر نیز به تضعیف بیش از پیش شاخص دلار منجر شد.

از اخبار مهم امروز می توان به انتضاب مجدد هاروهیکو کودورا به عنوان رئیس بانک مرکزی ژاپن اشاره کرد. با توجه به ثبات عملکرد اقتصادی ژاپن، سرمایه گذاران انتظار باقی ماندن کودورا در صدر بانک مرکزی این کشور را داشتند .

در برهه کنونی شاخص دلار با افتی 0/3 درصدی به 88/35 واحد رسیده است. این نماگر نیمه شب گذشته  تا مرز 88/25 واحد تنزل کرده بود. شاخص دلار در حال ثبت افتی 2 درصدی در معاملات این هفته است که این بدترین عملکرد شاخص مذکور از فوریه 2016 تاکنون به حساب می آید.