همزمان با تصویب افزایش سرمایه سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان مطرح شد

وعده سهامدار عمده در سودآوری « سدبیر »

01:15 - 1400/01/18
مجمع فوق‌العاده سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس با تصویب افزایش سرمایه شرکت در دو مرحله به پایان رسید. در این میان البته سهامدار عمده تاکید دارد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای شروع یک برنامه طولانی سودسازی دارد.
وعده سهامدار عمده در سودآوری « سدبیر »

مجمع فوق‌العاده سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در نوبت دوم با حضور 42 درصد سهامداران برگزار شد و در پایان مصوب شد سرمایه شرکت در مرحله اول از 10.2 میلیارد تومان به 25 میلیارد تومان افزایش یابد همچنین مرحله دوم افزایش سرمایه از 25 میلیارد تومان به 50.2 میلیارد تومان در اختیار هیات مدیره قرار گرفت تا در دو سال اجرایی شود. بر مبنای تصمیم‌گیری مجمع افزایش سرمایه مرحله اول تا زمان برگزاری مجمع سالانه آینده به ثبت نخواهد رسید و به حق‌تقدم‌ها سود تعلق نخواهد گرفت.

گزارش عملکرد و حسابرس

در بخش گزارش مدیرعامل، گزارش در این باره اعلام نشد و در بخش گزارش حسابرس که «مطلوب» ارزیابی شد، در بند 3 با عنوان بند اطلاعی تاکید شد: افزایش سرمایه در راستای افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد و تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مستلزم تحقق رویدادهای پیش‌بینی شده در بازار سرمایه است.

پرسش و پاسخ

سرمایه‌گذاری وجوه افزایش سرمایه: در بخش پرسش سهامداران و پاسخ مسئولان در خصوص برنامه‌ها برای سرمایه‌گذاری وجوه افزایش سرمایه تاکید شد:‌ با توجه به ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر اینکه 80 درصد پرتفوی، باید در بورس باشد، به همین خاطر وجوه افزایش سرمایه عمدتا صرف سرمایه‌گذاری در سهام بورسی خواهد بود.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری: هیات رییسه درباره اینکه آیا فرصت خاصی برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه هست؟ تاکید کرد: سهامدار عمده برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای شروع یک برنامه طولانی برای سودسازی دارد با توجه به اینکه شرکت قرار است سرمایه‌اش از 10.2 میلیارد تومان در نهایت به 50.2 میلیارد تومان در دو مرحله برسد، برنامه‌ها خیلی گسترده‌اند.

افزایش سرمایه «سدبیر» از نگاه آمار

  • در سال 1397 با فرض انجام افزایش سرمایه، سود خالص؛ 18.3میلیارد تومان و با فرض عدم افزایش سرمایه؛ 2.3 میلیاردتومان است.
  • در سال 1398 با فرض انجام افزایش سرمایه، سود خالص؛ 20.4 میلیارد تومان و با فرض عدم افزایش سرمایه؛ 2.6 میلیارد تومانی است.

حاشیه‌های مجمع

- با وجود انتظار چهل دقیقه‌ای برای حضور نماینده سازمان بورس، ایشان با 45 دقیقه تاخیر و پس از شروع جلسه آمدند.

- در حاشیه جلسه زمزمه‌هایی به گوش رسید که احتمالا شرکت قصد دارد ساختمان قبلی خود را (که مجمع در آن تشکیل شده بود) جهت اجرای پروژه‌ای ساختمانی مورد استفاده قرار دهد.

- در هنگام اعلام مصوبه‌های مجمع، مدیرعامل مرتبا صحبت رئیس جلسه را قطع می‌کرد تا ارقام مراحل افزایش سرمایه را اعلام کند.

- در حاشیه جلسه اعلام شد که تولید در شرکت «لوله الیاف بهراد» که ده درصد آن متعلق به «سدبیر» است، از دیروز شروع شده است. این شرکت به خاطر اختلاف با سهامدار عمده خارجی از سال‌های گذشته دچار مشکل در شروع به تولید شده بود.