بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 23بهمن

01:08 - 1400/01/18
رونق معاملات انواع کریپتوها، راه اندازی پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال از طریق شبکه های پیام رسان، افزایش ملموس تقاضا برای کارت های گرافیکی از سوی استخراج کنندگان و نفوذ یک بدافزار استخراج کننده به سایت های دولتی در کشورهایی مانند استرالیا و بریتانیا از مهمترین عناوین خبری امروز به شمار می روند
بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 23بهمن

 اولین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال سازگار با نرم افزارهای پیام رسان  از طریق عرضه اولیه توکن آغاز به کار کرد. مرکز مبادات Exenium پلتفرم‌های چندگانه‌ای را برای خرید و فروش کریپتوها ارائه خواهد کرد که در این میان پلتفرم جامعی نیز برای مباله ارزهای دیجیتال از طریق نرم افزارهای پیام رسان مانند تلگرام، واتس اپ و پیام رسان فیس بوک قرار دارد. این پلتفرم به صورت یک ربات چت در قالب این شبکه‌ها فعالیت خواهد کرد و به گفته بنیانگذاران آن، هکرها برای نفوذ به این پلتفرم ابتدا باید بتوانند وارد هسته اصلی پیام رسان‌های مذکور شوند و سپس ‌ای پی ربات را کشف کنند. به همین علت هک کردن حساب‌ها بدین شیوه تقریبا غیر ممکن خواهد شد. از طریق استفاده از این پلتفرم کاربران می‌توانند مستقیما از طریق پیام رسان‌ها به حساب دیگران ارزهای دیجیتال ارسال کنند.

شرکت مشهور Nvidia اعلام کرد که به تبع افزایش ملموس تقاضای برای کارت های گرافیکی این شرکت از سوی استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال، درآمد شرکت در فصل پایانی 2017 با رشدی 34 درصدی به رکورد 2/91 میلیارد دلار رسیده است.

یک بدافزار اینترنی با نفوذ به تعداد زیادی از وب سایت‌های دولتی در کشورهای مختلف مانند استرالیا و بریتانیا، وارد سیستم کامپیوتری بازدیدکنندگان از این وب سایت ها شده و به صورت مخفی به استخراج ارزهای دیجیتال پرداخته است. وب‌سایت هایی مانند سایت پارلمان استرالیا و خدمات درمان ملی بریتانیا از جمله مشهورترین وبساتت های الوده شده به این بدافزار بوده اند.