رشد محدود قیمت طلا در معاملات آتی و نقدی

00:56 - 1400/01/18
بازار طلا در صبح امروز معاملات کم نوسانی را تجربه می کند و با بازگشت آرمش به بازار سهام و ارز، این محصول نیز رشد قیمتی محدود را پشت سر می گذارد.
رشد محدود قیمت طلا در معاملات آتی و نقدی

با احیای بورس های اوراق بهادار آمریکا در شب گذشته، تقاضا برای طلا به عنوان دارای امن کاهش یافت و همین امر نیز قیمت این محصول را کمی از مواضع دوشنبه شب پایین آورد. روند تضعیف طلا صبح امروز نیز ادامه یافت اما با توقف روند صعودی دلار، قیمت طلا توانست از محدوده منفی خارج شود.

آرامش ایجاد شده در وال استریت تقاضا برای دلار آمریکا به عنواد دارایی امن در شرایط بحران را کاهش داد و به افت ارزش این سهم در برابر ارزهای اروپایی  و ین ژاپن انجامید اما با تضعیف دلار استرلیا و کانادا در برابر دلار آمریکا ، شاخص دلار توانست روندی باثبات را تجربه کند. ثبات روند حرکتی شاخص دلار پس از رشد روزهای اخیر کمی معاملات طلا را رونق بخشید و رشد محدودی را در معاملات آتی  و نقدی برای این محصول رقم زد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1332/4 دلار رشدی به میزان 3 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول به میزان 5 دلار گران شده و در سطح 1329/9 دلار معامله می‌شود.