ثبات شاخص دلار به تبع احیای وال‌استریت

00:56 - 1400/01/18
بازار ارز جهانی صبح امروز فضای نسبتا آرام تری را در مقایسه با روزهای گذشته تجربه می کند و شاخص دلار به تبع بازگشت آرامش به بورس های اوراق بهادار امریکا روندی با ثبات را در پیش گرفته است.
ثبات شاخص دلار به تبع احیای وال‌استریت

پس از سقوط شدید ارزش سهام در روز دوشنبه که در حدود هفت سال اخیر بی سابقه بود، شب گذشته آرمش به بازارهای آمریکا بازگشت و در نهایت نیز شاخص ها رشدی دو درصدی را پشت سرگذاشتند.به تبع احیای بازار سهام تقاضا در بازار ارز برای دلار به عنوان درایی امن در مقایسه با سهام کاهش یافت و همین امر نیز  روند صعودی این ارز در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان را متوقف کرد.

بدین ترتیب بار دیگر دلار کمی از مواضع روز گذشته در برابر یورو و پوند عقب نشست و در این میان بیشترین افت را در برابر ین ژاپن تجربه کرد. با این وجود ارزهایی همچون دلار کانادا و دلار استرلیا که همبستگی بالایی با قیمت کالاها از جمله نفت و مواد معدنی دارند، به تبع سقوط قیمت این محصولات در روزهای اخیر به میزان ملموسی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

در این میان امشب قرار است 24 میلیارد دلار اسناد خرانه 10 ساله از سوی خزانه داری امریکا به شیوه حراج در بازارهای آمریکا به فروش برسد و تحولات این عرضه می تواند بار دیگر بازار سهام را متاثر سازد.

به تبع این امر شاخص دلار در تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه بدون تغییری ملموس به 89/59 واحد رسیده است.