کاهش محدود قیمت طلا در صبح دوشنبه

00:48 - 1400/01/18
با وجود تقویت دلار در بازار جهانی ارز  از روز جمعه، افت قیمت طلا در صبح امروز محدود بوده که علت این امر نیز به ورود نقدینگی به بازار فلزات قیمتی پس از سقوط بازارهای سهام ایالات متحده باز می گردد.
کاهش محدود قیمت طلا در صبح دوشنبه

پس از انکه شاخص دلار در هفته گذشته با ثبت رقم 88/43 واحد به کف سه ساله خود رسید، انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده در جمعه گذشته توانست این نماگر را در مسیر صعودی قرار داده و بار دیگر به سطوح بالاتر از 89 واحد وارد کند. با رشد ارزش دلار نیز تقاضا باری فلزات قیمتی از جمله طلا در روزهای اخیر کاهش یافته و همین امر تزلزل قیمت این محصولات را در پی داشته است.

در این میان پس از سقوط شدید بازارهای سهام آمریکا در هفته گذشته، بخشی از نقدینگی از این بازار خارج شده و به سوی دارایی های امنی مانند طلا، ین ژاپن و فرانک سوییس حرکت کرده و همین امر نیز افت قیمت طلا را محدود کرده است. هر سه شاخص اصلی بورس های آمریکا یعنی شاخص S&P500، شاخص صنعتی داوجونز و شاخص مرکب نزدک در هفته گذشته شدیدترین افت هفتگی خود را در دو سال اخیر تجربه کردند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1334/9 دلار افتی به میزان 2/4 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول کمتر از یک دلار ارزان شده و در سطح 1332/3 دلار معامله می‌شود.