بازار در پایان هفته احیا شد

رشد هفتگی قیمت سنگ‌آهن

00:36 - 1400/01/18
سنگ آهن در بیشتر روزهای این هفته در محدوده منفی معامله شد اما به تبع رونق معاملات روز جمعه در نهایت این محصول توانست با رشد قیمتی کمتر از یک درصد به معاملات هفتگی پایان دهد.
رشد هفتگی قیمت سنگ‌آهن

درشروع معاملات این هفته به تبع افت 1/5 دلاری قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان معاملات محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین نیز کمی متزلزل شد و همین امر نیز بر بازار سنگ آهن سایه افکند اما در نهایت افت قیمتی مختصر در بازار این محصول رقم خورد. تداوم افت قیمت در بازار فولاد اما سرانجام در روز سه شنبه تاثیر اصلی خود را بر بازار سنگ آهن گذاشت و این محصول را با افت قیمتی 1/3 دلاری مواجه کرد.

در روز چهارشنبه معاملات کم حجمی در بازار سنگ آهن وارداتی چین مشاهده شد و در نهایت باز هم قیمت با افتی اندک روبرو شد. سرانجام اما در روز جمعه ورق برگشت و با احیای بازار فولاد چین، فروشندگان سنگ آهن در بنادر این کشور نیز قیمت را به میزان ملموسی بالا بردند و در نهایت نیز قیمت این محصول تمام افت روزهای پیشین را توانست خنثی کند و معاملات هفتگی را با رشدی اندک به پایان ببرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی 1/51 دلاری به 74/4 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 0/7 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.