چشم انداز افزایش قیمت آلومینیوم

00:35 - 1400/01/18
موسسه متال بولتن در گزارش اخیر خود اعلام کرد با وجود اینکه کاهش تولید آلومینیوم چین با توجه به برنامه دولت این کشور در راستای بهبود شرایط آلاینده های جوی در فصل زمستان در سطح انتظار فعالان بازار نبود اما با این وجود به تبع وجود تقاضای مناسب، این محصول کماکان از چشم انداز رشد قیمت برخودار است.
چشم انداز افزایش قیمت آلومینیوم

با وجود اینکه کاهش زمستانی تولید آلومینیوم در چین کمتر از حد انتظاران بود اما قیمت این محصول اخیرا توانست با رسیدن به 2290 دلار، اوج خود را پس از مارس 2012 تجربه کند. تضعیف دلار در بازار جهانی و  جو مثبت حاکم بر مجموعه بازار فلزات پایه و همچنین رشد پایدار  و وجود چشم انداز مناسب برای اقتصاد جهانی از عوامل اصلی تحریک بازار آلومینیوم به حساب می آید.

در این میان  تقاضای چین برای آلومینیوم نیز فراتر از انتظارات بوده و رشدی 7/1 درصدی را در سال 2017 میلادی تجربه کرده است. اوج این موضوع در در فصل پایانی سال گذشته اتفاق افتاد و تقاضا برای آلومینیوم به حدی قوی بود که حتی کاهش تولید در واحدهای ذوب و فرآوری در چین نیز نتوانست بر میزان این محصول از سوی واحدهای سازنده محصولات نیمه نهایی تاثیر بگذارد و این واحدها تولید خود را در سطوح پیشین حفظ کردند.

بر این اساس تحلیلگران متال بولتن پشم انداز قیمت این آلومینیوم را کماکان مثبت ارزیابی می کنند و انتظار دارند قیمت این محصول در فصل ابتدایی سال 2018 به 2163 دلار در هر  تن برسد.