سنگ آهن دالیان از کف یک ماهه فاصله گرفت

با وجود افت قیمت فولاد در شانگهای

00:27 - 1400/01/18
با کاهش تقاضا برای محصولات فولادی به علت شرایط بد جوی در چین، قیمت این محصولات در بازار آتی شانگهای روندی نزولی را تجربه کرد اما سنگ‌آهن توانست در بازار دالیان با رشد قیمت مواجه شود.
با وجود افت قیمت فولاد در شانگهای

بارش برف سنگین در بسیاری از مناطق صنعتی چین منجر به تعطیلی یا اخلال در فعالیت بسیاری از پروژه های ساختمانی  و زیرساختی در این کشور شده و همین امر نیز تقاضا برای محصولات فولادی را پایین آورده است. به تبع این امر شاهد تزلزل قیمت این محصولات در دو روز اخیر هستیم.

با وجود افت قیمت فولاد، سنگ آهن توانست پس از آنکه در معاملات روز گذشته بازار کالایی دالیان به کمترین قیمت یک ماه اخیر برسد، امروز  در پرحجم ترین قرارداد آتی این بازار 0/7 درصد گران شده و قیمت 519 یوان (82 دلار) را تجربه کند. انتشار گزارش موسسه SteelHome مبنی بر کاهش سطح ذخایر سنگ آهن در بنادر چین پس از 15 هفته از جمله دلال رشد قیمت این محصول به حساب می اید. موسسه SteelHome در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که در هفته منتهی به 26 ژانویه سطح ذخایر سنگ آهن در بنادر چین روندی نزولی را تجربه کرده و به 153/13 میلیون تن رسیده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی 5/5 در سطح 619 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه بیش از یک 4 افت کرد و به قیمت 618 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/33 است).