کاهش یک درصدی قیمت نفت در صبح سه‌شنبه

00:27 - 1400/01/18
در پی رشد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان و همچنین احتمال افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت خام امروز نیز همانند روز گذشته با افت نسبتا ملموسی مواجه شد.
کاهش یک درصدی قیمت نفت در صبح سه‌شنبه

با رشد 0/4 درصدی شاخص دلار آمریکا از روز گذشته تاکنون، تقاضا باری نفت در بازار انرژی پایین آمده و همین امر نیز قیمت را به محدوده منفی کشانده است. افت بیش از سه درصدی ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان از ابتدای ژانویه تا روز گذشته در رونق معاملات نفت خام در هفته‌های اخیر نقش مهمی داشت.

در عین حال موسسه رویترز در نظرسنجی از فعالان بازار انرژی اعلام کرد که احتمال افزایش میزان ذخایر نفت امریکا پس از 11 هفته وجود دارد. این خبر نیز معاملات نفت خام را متاثر کرده است. ذکر این نکته ضروری است که بامداد چهارشنبه گزارش انستیتوی نفت آمریکا  در مورد سطح ذخایر نفت این کشور منتشر خواهد شد و در ادامه همین روز نیز گزارش رسمی اداره اطلاعات انرژی به بازار مخابره می شود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آوریل با افتی 0/74 درصدی در سطح 68/69 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه مارس بیش از یک درصد  ارزان شده و در سطح 64/89 دلار قرار گرفته است.