تقویت ارزش دلار معاملات را زیر فشار قرار داد

افت ملموس قیمت فلزات در لندن و شانگهای

00:27 - 1400/01/18
با رشد ملموس ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان از عصر روز گذشته تاکنون، معاملات در بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات زیر فشار قرار گرفته و همین امر نیز قیمت این محصولات را در صبح امروز به محدوده منفی کشانده است. علاوه بر این موضوع، روند شناسایی سود در بازار تشدید شده و بسیاری از سرمایه گذاران در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا در حال بستن موقعیت های معاملاتی خود هستند.
افت ملموس قیمت فلزات در لندن و شانگهای

بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه تا عصر دیروز عملکرد قیمتی قوی را از خود نشان دادند اما پس از قدرت گرفت شاخص دلار، قیمت این محصولات زیر فشار قرار گرفت. از روز گذشته تا این لحظه شاخص دلار 0/4 درصد رشد کرده که این امر منجر به کاهش سطح تقاضا در بازار فلزات شده است.

علاوه بر این موضوع پس از رشد مناسب قیمت ها در روزهای اخیر به ویژه در بازار محصولاتی مانند روی و سرب، روند شناسایی سود در بازار شدت گرفته و همین امر نیز به افت بیش از پیش قیمت ها در صبح سه شنبه دامن زده است.

در عین حال فردا شب نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا به پایان خواهد رسید و در آستانه این رویداد بخشی از سرمایه گذاران دست به کار بستن موقعیت های معاملاتی شده اند تا از ریسک ناشی از نوسان دلار در امان باشند. احتمال دارد در بیانیه این نشست نکاتی در جهت حمایت از دلار دیده شود و همین امر نیز می تواند بازار فلزات را زیر فشار قرار دهد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/95 درصدی در سطح 7021 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم به میزان 0/53 درصد ارزان شده و به 2213 دلار رسیده است. روی با افتی 1/4 درصدی در سطح 3519 دلار قرار گرفته است. سرب نیز با کاهش قیمتی 0/15 درصدی به 2593 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/8 درصد گران شد و آلومینیوم 1/4 درصد افزایش قیمت را پشت سرگذاشت. سرب به میزان 0/7 درصد افت قیمت را به ثبت رساند و در این میان روی رشد قیمتی مختصر را تجربه کرد.