افت طلا با افزایش فروش تکنیکال در بازار جهانی

00:22 - 1400/01/18
در پی رشد مختصر ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان و همچنین افزایش سطح فروش تکنیکال در بازار طلا، این محصول معاملات هفته جاری را در محدوده منفی آغاز کرد.
افت طلا با افزایش فروش تکنیکال در بازار جهانی

با اغاز به کار معاملات این هفته، شاخص دلار رشدی0/1 درصدی را تجربه کرد و همین امر نیز معاملات فلزات قیمتی از جمله طلا را زیر فشار قرار داد و این محصول را در بازار نقدی  و آتی به محدوده منفی کشاند.

در عین حال در روز های گذشته قیمت طلا تلاش زیادی را برای تثبیت در سطوح بالاتر از مقاومت1360 دلار انجام داد اما با وجود عبور از این مرز، نتوانست به سیر صعودی خود ادامه دهد  و بار دیگر روندی منفی را در پیش گرفت. پس از سپتامبر 2013 که قیمت طلا در سطوح پایین تر از 1360 دلار تثبیت شد و در ادامه نیز افت قیمت شدیدی را تجربه کرد، چهار مرتبه شاهد حرکت قیمت برای عبور و تثبیت در بالاتر از این مقاومت و تداوم روند صعودی بودیم اما در نهایت این رویداد محقق نشد و به تبع این امر سطح فروش تکنیکال در بازار بالا رفت. در عین جال پس از ورود بازار به شرایط خرید هیجانی در روزهای گذشته و عبور شاخص قدرت نسبی (RSI) از مرز 70 واحد، این نماگر به کمتر از 70 واحد رسیده و همین امر نیز می تواند تائیدی برای  تغییر جهت بازار و احتمال ادامه روند نزولی قیمت باشد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1364/1 دلار افتی به 6 شش دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول به میزان 2/2 دلار ارزان شده و در سطح 1347/7 معامله می‌شود.