شروع کم‌رمق دلار در بازار جهانی

00:22 - 1400/01/18
شاخص دلار آمریکا صبح امروز توانست معاملات هفتگی را در محدوده مثبت آغاز کند اما این روند پایدار نماید در ادامه معاملات بخشی عمده ای از رشد پیشین این نماگر خنثی شد.
شروع کم‌رمق دلار در بازار جهانی

پس از افت مجدد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در روز جمعه به تبع انتشار گزارش ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل سوم سال، صبح امروز سطح خرید تکنیکال بر روی دلار افزایش یافت و همین امر نیز منجر به حمایت مقطعی از ارزش این ارز در برابر ارزهای مطرح جهان شد.

این روند اما چندان دوام نیاورد و رفته رفته بخش اعظمی از رشد پیشین دلار خنثی شد. عملکرد ضعیف دلار در ماه های اخیر باعث شده سرکایه گذاران بازار ارز احتیاط بیش از پیشی را در معامله جفت ارزهای اصلی به خصوص با نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش های مهم اقتصادی لحاظ کنند.

ساعت 2:15 دقیقه بعد از ظهر امروز به وقت تهران سابین لوتنشلاگر ، از اعضای هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا قرار است سخنگرانی داشته باشد. این عضور ارشد بانک مرکزی اروپا عموما موضع گیری های قابل اتکایی در زمینه رویکرد آتی این نهاد در زمینه سیاست پولی دارد و به همین دلیل اظهار نظر وی به صورت ویژه مورد توجه فعالان بازار قرار می گیرد. معامله گران ارز در آستانه صحبت های لوتنشلاگر احتمال رشد یورو را دور از ذهن نمی دانند.

همچنن ساعت 5 عصر نیز گزارش درآمد و مخارج شخصی در ایالات متحده منتشر خواهد شد . این گزارش ها به ویژه گزارش مخارج مصرفی می توان بر روی معاملات دلار تاثیر شایانی بگذازد.

به تبع این امر شاخص دلار در تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه با رشدی 0/1 درصدی به 89/16 واحد رسیده است.