بوتادین به اوج قیمت 16 هفته اخیر رسید

00:16 - 1400/01/18
همانند هفته گذشته بوتادین این هفته نیز معاملات پر رونقی را در آسیا پشت سرگذاشت و به لطف افزایش تقاضا به بالاترین سطح در16 هفته اخیر رسید.
بوتادین به اوج قیمت 16 هفته اخیر رسید

پلاتس: رشد قیمت بوتادین این هفته بیشتر مدیون رشد تقاضا از سوی چین و نگرانی در زمینه عرضه این محصول بود. چینی ها در استانه تعطیلات سال نو این کشور سطح خرید را بالا بردند. تقاضا برای محموله های اواخر فوریه این هفته بالا رفت و همین امر نیز به رشد بیش از پیش قیمت دامن زد.

در پی این امر شرکت سینوپک قیمت فروش بوتادین در شرق چین را برای دومین مرتبه در ماه ژانویه افزایش داد. قیمت پیشنهادی این شرکت در سطح 9900 یوان بود که این رقم برابر با 1299 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است.در این میان برخی از تولیدگنندگان کائوچوی مصنوعی از کمبود عرضه بوتادین در بازار داخلی چین خبر دادند که این امر نیز در رشد قیمت تاثیر شایانی داشت.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با رشدی 80 دلاری به 1400 دلار رسید. این قیمت از سوم اکتبر سال گذشته تاکنون در بازار دیده نشده بود. قیمت این محصول در قرارداد سی اف آر کره جنوبی همین وضعیت را پشت سرگذاشت و در سطح 1350 دلار قرار گرفت.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اولیه تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) به حساب می آید و رشد قیمت این محصول، قیمت کائوچوی مصنوعی را نیز در مسیر صعودی قرار داده و واحدهای مصرف کننده از جمله تولیدکنندگان تایر خورو را با افزایش بهای تمام شده مواجه می کند.