رشد 4درصدی قیمت متانول در بازار وارداتی چین

00:12 - 1400/01/18
متانول هفته مبهمی را در بازارهای آسیایی پشت سرگذاشت و با وجود گران شدن در بازار وارداتی چین و کره جنوبی، قیمت در بازار جنوب شرق روندی با ثبات را تجربه کرد و در بازار هند نیز این محصول زیر فشار قرار گرفت. با افزایش خرید متانول از سوی چینی‌ها با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو این کشور حمایت مناسبی از قیمت در بازار داخلی و وارداتی به عمل آمد و در بازار کره جنوبی نیز به تبع کاهش سطح ذخایر، قیمت روندی صعودی را تجربه کرد.
رشد 4درصدی قیمت متانول در بازار وارداتی چین

پلاتس: قیمت متانول در بازار داخلی چین این هفته 20 یوان بالا رفت  و به 3370 یوان در هر تن رسید. با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در چین مصرف کنندگان متانول دست به کار تجدید موجودی انبار خود تا پیش از این تعطیلات شدند امری که حمایت مناسبی را از قیمت به عمل آورد. در بازار وارداتی  نیز به تبع این امر شاهد افزایش تقاضا بودیم و قمیت به لطف این روند نزدیک به 4 درصد رشد کرد. همچنین در بازار کره جنوبی معامله گران از افزایش خرید به تبع پایین آمدن سطح موجودی انبار متانول در این هفته خبر دادند.

در این میان بازار جنوب شرق آسیا شاهد ثبات تقاضا بود و در معاملات کم حجم منعقد شده در این هفته قیمت متانول تغییری را نسبت به هفته پیشین منعکس نکرد. در هند نیز به تبع تضعیف نسبی تقاضا و افزایش عرضه در بازار وارداتی قیمت افتی نسبتا ملموس را پشت سر گذاشت.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 15 دلاری در این هفته در سطح 410 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بدون تغییری ملموس 15 دلار، قیمت 400 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 5 دلار بالا رفت و این محصول در سطح 430 معامله شد. در بازار هند متانول با کاهشی 13 دلاری به 383 دلار در قرارداد سی‌اف‌آر این منطقه رسید.