در جدیدترین گزارش Apex مطرح شد

انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 2018

00:10 - 1400/01/18
موسسه متال بولتن گزارش انتظارات قیمتی تحلیلگران (APEX) را برای فصل ابتدایی سال 2018 میلادی منتشر کرد که بر اساس این گزارش روندی رو به افول پیش روی قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو تصویر شده است.
انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 2018

با در نظر گرفتن برآورد قیمت سنگ آهن و زغال کک شو از سوی تعدادی از مشهورترین موسسات مالی و تحقیقاتی، پیش بینی قیمت این دو محصول بر اساس جدول زیر در سال جاری و سال های آتی ارائه شده است.

انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 20187

انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 20187

در جدول بالا میانگین ساده پیش‌بینی‌های ارائه شده برای چهار فصل سال 2018 و همچنین  سال‌های آتی محاسبه شده و بیشترین و کمترین مقادیر پیش‌بینی‌ها نیز به صورت مجزا معرفی شده اند. برای افزایش قابلیت اتکا نیز میانگین موزونی از پیش پیش‌بینی‌ها منتشر شده که در محاسبه این میانگین، برآورد هر تحلیلگر با توجه به دقت تخمین در فصل پیشین وزن دهی شده است.

همچنین در جدولی که در ادامه پیش روی مخاطبان قرار می گیرد، پیش بینی قیمت سنگ آهن و زغال کک شو از سوی موسساتی ارائه شده است که قیمت این دو محصول را در فصل پایانی سال 2017 با بالاترین دقت برآورد کرده بودند.

انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 201819

گزارش اخیر متال بولتن با توجه به برآوردهای فصل چهارم سال گذشته میلادی  برای فصل ابتدایی سال 2018 تنظیم شده و پیش‌بینی‌های قیمتی از سوی تحلیلگران برجسته این موسسات در گزارش مورد استفاده قرار گرفته است:

انتظار برای افت قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در 201820