پیش‌بینی قیمت طلا بر طبق گزارش Apex

00:08 - 1400/01/18
جدیدترین نسخه گزارش  Apex  موسسه متال بولتن شب گذشته انتشار یافت. در گزارش اخیر با توجه به برآوردهای صورت گرفته روند نسبتا با ثباتی برای قیمت طلا در سال 2018 میلادی پیش بینی شده است.
پیش‌بینی قیمت طلا بر طبق گزارش Apex

با توجه به روند طلا درماههای اخیر مشخص شد که بهترین برآورد قیمت این محصول در گزارش پیشین  Apex متال بولتن از جانب بانک مسقط عمان، موسسه Capital Economics، SP Angle و TD Securities ارائه شده است. با توجه به دقت 99/9 درصدی موسسات مذکور در پیش بینی قیمت در فصل چهارم سال 2017، در جدول زیر برآورد قیمت طلا در فصل آتی از دیدگاه این چهار موسسه پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

پیش‌بینی قیمت طلا بر طبق گزارش Apex20

همچنین در  ادامه میانگین ساده پیش‌بینی‌های ارائه شده برای فصول آتی و سال‌های پیش رو برای طلا محاسبه شده و بیشترین و کمترین مقادیر پیش‌بینی‌ها نیز به صورت مجزا معرفی شده است. برای افزایش قابلیت اتکای این گزارش، میانگین موزونی از پیش پیش‌بینی‌ها منتشر شده که در محاسبه این میانگین، برآورد هر تحلیلگر با توجه به دقت تخمین در فصل پیشین وزن دهی شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا بر طبق گزارش Apex14

گزارش اخیر متال بولتن با توجه به برآوردهای فصل چهارم سال گذشته میلادی  برای فصل ابتدایی سال 2018 تنظیم شده و پیش‌بینی‌های قیمتی از سوی تحلیلگران برجسته این موسسات در گزارش مورد استفاده قرار گرفته است:

پیش‌بینی قیمت طلا بر طبق گزارش Apex17