گزارش Apex منتشر شد

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات

00:08 - 1400/01/18
گزارش انتظارات قیمتی تحلیلگران موسوم به Apex محصولی از موسسه متال بولتن است که بر اساس دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران برجسته بازارهای کالایی در موسسات تحقیقاتی و مالی جهان تهیه می‌شود. پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران موسسات مذکور تا تاریخ چهاردهم اولین ماه از هر فصل سال باید به موسسه متال بولتن ارائه شود و پس از پایان هر فصل و اعتبارسنجی پیش‌بینی‌ها، دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها با توجه به داده‌های واقعی مشخص می‌شود.
جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات

همچنین در ادامه میانگین ساده پیش‌بینی‌های ارائه شده برای فصول آتی و سال‌های پیش رو برای کالاهای منتخب محاسبه شده و بیشترین و کمترین مقادیر پیش‌بینی‌ها نیز به صورت مجزا معرفی می‌شود. اما برای افزایش قابلیت اتکای این گزارش، میانگین موزونی از پیش‌بینی‌ها منتشر می‌شود که در محاسبه این میانگین، برآورد هر تحلیلگر با توجه به دقت تخمین در فصل پیشین وزن دهی شده است.

گزارش اخیر متال بولتن با توجه به برآوردهای فصل چهارم سال گذشته میلادی  برای فصل ابتدایی سال 2018 تنظیم شده و پیش‌بینی‌های قیمتی از سوی تحلیلگران برجسته این موسسات در گزارش مورد استفاده قرار گرفته است:

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات18

در ادامه این مطلب جداول مربوط به پیش‌بینی قیمت فلزات پایه پیش روی مخاطبان قرار گرفته است:

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات12

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات14

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات5

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات11

در فصل گذشته بهترین  برآورد قیمت را در مجموع بازار فلزات پایه بخش تحقیقات موسسه متال بولتن ارائه کرده است. در زمینه مس و سرب بهترین پیش بینی قیمت به ترتیب متعلق به موسسات SP Angle و بخش تحقیقات متال بولتن بوده است. بانک استاندارد چارتر بهترین برآورد را از قیمت روی ارائه کرده و بانک UBS نیز دقیق ترین پیش بینی را از قیمت آلومینیوم صورت داده است. در جدول زیر پیش بینی قیمت فلزات از دیدگاه موسساتی که در فصل گذشته توانسته اند بهترین برآوردها را ارئه کنند به نمایش درآمده است.

جدیدترین برآورد متال بولتن از قیمت فلزات6